Na podlagi 32. člena Zakona o matični evidenci zavarovancev in uživalcev pravic iz obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja – ZMEPIZ-1 se za delavce v delovnem razmerju od 1. 1. 2016 na obračunih davčnega odtegljaja (v nadaljevanju: REK-1 obrazcih) poročajo tudi podatki, potrebni za oblikovanje prijave podatkov o osnovah in spremembe teh podatkov. Podatki se sporočajo ob vsakem izplačilu dohodka iz delovnega razmerja, od katerega so obračunani prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, hkrati s poročanjem o dohodku oziroma obračunu prispevkov v REK-1 obrazcu.
Z 31. 12. 2016 se je izteklo določeno prehodno obdobje, v katerem so imeli delodajalci poleg obveznosti sporočanja podatkov, potrebnih za oblikovanje pokojninske osnove na REK-1 obrazcih, tudi status zavezanca za vlaganje prijav o osnovah in sprememb teh podatkov. Za dohodke, ki se nanašajo na obdobja po 1. 1. 2017, delodajalci podatkov o osnovah za svoje zaposlene ne bodo več poročali na obrazcih M-4, pač pa le na REK-1 obrazcih.
Podatke za prijavo podatkov o osnovi ter spremembe teh podatkov za delavce v delovnem razmerju Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije posreduje Finančna uprava Republike Slovenije na podlagi podatkov iz REK-1 obrazcev. V okviru nadzora na podlagi določb ZMEPIZ-1 nad podatki, ki se na REK-1 obrazcih nanašajo na oblikovanje prijav o osnovah, bo zavod periodično (mesečno) pošiljal obvestila delodajalcem o ugotovljenih napakah v sistemu eVročanja preko portala eDavki. Obvestila o napakah se bodo delodajalcem vročala osebno; delodajalci bodo na podlagi digitalnega potrdila pripravljene dokumente prevzeli v osebnem portalu eDavki.
Zavod bo po enaki poti obveščal tudi tiste delodajalce, ki REK-1 obrazcev za posamezni mesec niso oddali.
Ker je rok za izplačilo plače do 18. dne v tekočem mesecu za pretekli mesec, zavod pridobiva podatke za predpretekli mesec. V skladu s sklenjenimi sporazumi in protokoli tako FURS do 10. v mesecu posreduje podatke iz predloženih REK-1 obrazcev za predpretekli mesec in do 20. v mesecu tudi podatke o plačilu prispevkov.
Obvestila bo zavod delodajalcem poslal prvič v mesecu juniju 2017, in sicer za podatke, ki so bili na REK-1 obrazcih posredovani ob izplačilu plač za obdobje od januarja do marca 2017. Nato bo zavod zavezancem redno, to je mesečno za predpretekli mesec pošiljal obvestila o napakah.
Za vse informacije, ki se nanašajo na poročanje podatkov, potrebnih za oblikovanje prijave podatkov o osnovah in sprememb teh podatkov za osebe v delovnem razmerju (rubrike M01 – M10 na REK-1 obrazcu), je pristojen zavod.
Za pojasnila glede posredovanih obvestil o napakah na REK-1 obrazcih s strani zavoda se delodajalci lahko obrnejo na telefonsko številko: 01/474 56 92 oziroma na elektronski naslov: napake.REK@zpiz.si